čtvrtek 7. srpna 2014

Citronové sušenky...

Přeji Vám krásný den.
*
Občas na mě přijde chuť něco si upéct, a zrovna takovou náladu jsem měla v úterý. Vymýšlela jsem co by to mělo být. Hodně se teď inspiruji na Pinterestu a tam mě zaujaly citronové sušenky. Tak jsem si řekla, že je vyzkouším.


Lemon cooler cookies, 
jak se jim říká, jsou prý "ty nejbáječnější citronové sušenky pod sluncem" (alespoň tak to lidé komentují na blogu, odkud jsem recept odkoukala). 
Recept je ze zahraničních stránek - nevím, zda je tedy americký?

Je fakt, že příprava je trošku zdlouhavější (hlavně teda správný překlad receptu a postupu), ale jsou fakt dobré. 
Máslo, čerstvá citronová šťáva, kůra z citrónu a vanilka dá sušenkám zajímavou chuť.


Recept
(v původním receptu píšou, že z tohoto počtu surovin vyjde asi 30 sušenek, já jich měla 48)

2/3 hrnku másla pokojové teploty
1 hrnek moučkového cukru
2-3 hrnku cukru krupice
2 vejce
1 lžička vanilkového extraktu (já mám od Marks&Spencer)
1 lžička citronového extraktu (ten já nedala, protože jsem neměla)
3 hrnky "dort" mouky (přesný překlad "dort" mouky neznám a ani nevím, jak bych to nazvala v češtině - o co se jedná vysvětlím u postupu)
1 lžíce prášku do pečiva
1/4 lžičky soli
2 lžíce čerstvě vymačkané šťávy z citrónu
2 lžičky citronové kůry (je lepší čerstvá)

Na obalení: 
1 hrnek moučkového cukru
                  2 lžíce citronové kůry (opět lepší čerstvá)


Postup

Nejdřív se smíchá máslo s moučkovým cukrem a cukrem krupice a směs se vyšlehá dohladka. 
Pak se do směsi přidá vejce, vanilkový a citronový extrakt a znovu se vše pořádně vyšlehá.

V druhé míse se smíchá "dort" mouka, prášek do pečiva a sůl. 
"Dort" mouku uděláte tak, že odměříte 3 hrnky hladké mouky, z ní odeberete 6 lžic mouky zpět do balíčku, a těch odebraných 6 lžic nahradíte 6 lžicemi kukuřičného škrobu (solamyl) - důkladně promícháte s moukou.

Pak vyšlehanou směs přelijete k sypké směsi, přidáte citronovou šťávu a kůru a vařečkou (poté rukou) vše dohromady spojíte (již nešlehejte, jen zpracujte ve vláčné těsto).

Hotové těsto se dá na 20 minut do lednice.

Po 20 minutách vyjměte těsto z lednice a pomocí lžíce a dlaní tvarujte kuličky, které pak lehce rozplackněte (ne moc). 

Placičky pokládejte na plech vyložený pečícím papírem v dostatečné vzdálenosti ode sebe (placičky zvětší svůj objem).

Pečte na 175 stupňů  až budou sušenky zbarvené dozlatova (zhruba 20-25 minut).

Sušenky jsou ihned po upečení měkčí, ale chladnutím ztvrdnou. Co se týče tvrdosti, je to něco jaké bebé sušenky.

Po upečení je nechte 5 minut vychladnout na mřížce a pak posypte (nebo obalte) moučkovým cukrem smíchaným s citronovou kůrou.

A pak už jen mlsejte.



Zatím sušenky všichni chválí, mě sušenky při kousnutí do té první moc neoslovily, ale teď už na ně pořád chodím.

Určitě vyzkoušejte.

*
Mějte se hezky. Reny®

Žádné komentáře:

Okomentovat